انوشه انصاری

چکیده ای از تجربیات من در زندگی

انوشه انصاری

بیوگرافی انوشه انصاری ، اولین زن گردشگر فضایی جهان


زندگینامه افراد موفق ایرانی مثل انوشه انصاری (Anousheh Ansari) بسیار شنیدنی است. افراد موفق ایران و افراد موفق جهان الهام‌ بخش نسل‌های آینده هستند. چرا که میتوانید راز موفقیت آنها را بیابید. بعضی از آنها موفقیت خود را مدیون مدیریت زمان عالی ای که داشتن، برخی دیگر مدیون امید و برخی مدیون تلاش و پشتکار و … خود میدانند. افراد موفق ایرانی در جهان بسیار زیاد هستند که وجودشان برای کشور عزیزمان مایه‌ی افتخار است. در حقیقت، داستان زندگی افراد موفق ایرانی در جهان، مانند انوشه انصاری چراغ راه نسل‌های آینده‌ی کشورمان است. خانم انصاری یا انوشه رئیسیان (قبل از ازدواج) در 21 شهریور سال 1345 خورشیدی، در شهر مشهد به دنیا آمد. او سمت ریاست گروه گردانندگان کمپانی تکنولوژی ارتباط از راه دور را به عهده دارد. مجله‌ی معروف زن شاغل در سال 2000 انوشه را به‌عنوان کارآفرین برتر معرفی کرده است. انوشه شرکت مخابراتی (TTI) را در ایالات‌متحده تأسیس کرد که در حال حاضر سنوز نتورک سهام‌دار اصلی آن است.

کودکی و تحصیلات انوشه انصاری


انوشه انصاری، زندگینامه انوشه انصاری، انوشه انصاری در اسکار

خانواده انوشه انصاری در چهار سالگی وی از مشهد به تهران نقل مکان کردند. انصاری تا سن 16 سالگی را در ایران سپری کرد و پس‌از آن در سال 1361 با شروع جنگ تحمیلی به همراه خانواده‌ی خود ایران را به قصد آمریکا ترک کرد. او مقطع دبیرستان را در یکی از مدارس ایالات‌متحده به پایان رساند. سپس او برای تحصیل در رشته‌ی مهندسی الکترونیک و علوم کامپیوتر، وارد دانشگاه جرج میسون شد. پس از درخشش در این دانشگاه و کسب نمرات ممتاز، خانم انصاری برای گرفتن مدرک فوق‌لیسانس، وارد دانشگاه جرج واشنگتن شد. انوشه انصاری پس از گرفتن مدرک فوق‌لیسانس با کوله باری از دانش، برای کسب تجربه به استخدام شرکت‌های معروفی چون MCI و COMSAT در آمد. او فعالیت‌های بسیار موفقیت‌آمیز و سودآوری در این کمپانی‌ها داشت. او دارای چندین مقاله‌ی علمی معتبر و دو ثبت اختراع در زمینهٔ های «عملگرهای اتوماتیک » و«گره‌های یک شبکه‌ بیسیم » است.

حتما بخوانید: زندگینامه ماریا خرسند| زندگی افراد موفق ایرانی در جهان

تأسیس شرکت تله‌کام تکنولوژی (TTI)
ماجراجویی‌ها و جاه‌طلبی انوشه انصاری (Anousheh Ansari) به اینجا ختم نشد. او در سال 1994 میلادی به کمک همسر و برادر همسرش، شرکت تله‌کام تکنولوژی (TTI) را در شهر تگزاس آمریکا تأسیس کرد. این کمپانی، لوازم شبکه‌های رایانه‌ای را فراهم می‌کرد. این کمپانی در مدتی کوتاه رشد بسیاری داشت و درآمد فوق‌العاده زیادی کسب کرد.

انوشه انصاری تاجر و کارآفرین نابغه ایرانی
انوشه انصاری آن‌قدر در حوزه‌ی تجارت و بیزینس از خود نبوغ نشان داد و درخشید که در سال ۲۰۰۰ جایزه‌ی برترین کارآفرین ایالات‌متحده را از آن خود کرد. موفقیت‌های او به اینجا هم ختم نشد. در سال ۲۰۰۱ مجله فورچیون، نام انوشه ، زن نابغه‌ی ایرانی را در زمره‌ی تاجران موفق به ثبت رساند.

فروش شرکت TTI
آیا می دانید علت فروش شرکت TTI چه بود؟ فروش میلیاردی شرکت TTI توجه سرمایه داران بزرگ را به خود جلب کرد

انوشه انصاری اولین زن گردشگر فضایی، عکس انوشه انصاری در فضا

شرکت TTI آنقدر خوب عمل کرد و موفقیت های بیشماری را از آن خود کرد که شرکت های بزرگی را برای تصاحب خود ترغیب نمود و در سال 2000 میلادی به اوج خود رسید، این شرکت خواهان زیادی پیدا کرده بود و در نهایت توسط سونوز نتورک خریداری گردید. این شرکت در سال 2001 مبلغ 10٫8 میلیون سهم از سهام خود را به صاحبان TTI منتقل کرد و انوشه عنوان معاونت سونوز نتورک را از آن خود کرد و تا مارس 2001 بعنوان مدیر بخش آی پی هوشمند نیز مشغول به فعالیت بود. تا این زمان انوشه ثروتی بالغ بر 750 میلیون دلار داشت.

انوشه متوقف نمی شود !
واقعاً تحت تأثیر این پشتکار عجیب قرار می‌گیرید؛ وقتی متوجه شوید که انوشه و همسرش، بعد از فروختن شرکت TTI، کمپانی دیگری را با عنوان Prodea System به راه انداختند. از انجا که خانواده انصاری از نظر دیدگاه پبشرو در تکنولوزی بسیار شناخته شده هستند، شرکت پرودی سیستم را در سال 2006 تاسیس کردند. هدف شرکت خانواده انصاری ارایه ایده های استثنایی برای مدیریت دیجیتال خانه ها بود. شرکت Prodea Systems هزینه سفر انوشه را به عنوان اولین کاوشگر زن خصوصی فضا پرداخت کرد. انوشه در حال حاضر پست مدیرعاملی و ریاست این کمپانی را بر عهده دارد. این شرکت با مشارکت روسیه طرحی در دست اجرا دارد تا توریست‌ها و گردشگرانی را هر از چند گاهی به ارتفاعات زیر مداری بفرستند. قطعاً سرمایه‌داران زیادی در دنیا وجود دارند که می‌خواهند این تجربه‌ی فضایی را داشته باشند. این کمپانی ابتدا توریست‌های فضایی را با هواپیمایی مخصوص به ارتفاعی مشخص می‌برد. وقتی هواپیما به ارتفاع موردنظر رسید، فضاپیما از آن جداشده و به ارتفاعات زیر مداری بالاتری می‌رود. این هواپیماها به‌احتمال زیاد در امارات ساخته خواهند شد و از فرودگاه همین کشور پرواز می‌کنند.

https://razemovafaghiat.com/anousheh-ansari-tti/
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.